-->


niedziela, 2 marca 2014

TAG - Liebster Award

W pierwszej kolejności wielkie podziękowania lecą do ChiuLan i Tenshi za nominację do nagrody. Miała dzisiaj pojawić się nowa recenzja, ale skoro wyszła ta nagroda, to opinia na temat kolejnej serii pojawi się w przyszłą sobotę, a dzisiaj odpowiem na 11 pytań. 

1. Jak zaczęła się Twoja przygoda z M&A, Japonią, Azją, etc.?
Hmm, no to oczywiście zapewne jak większość otaku, zawdzięczam to zainteresowanie Jetixowi. Każdego wieczora musiałam obejrzeć zarówno Króla Szamanów jak i Naruto, a kiedyś jeszcze nałogowo oglądałam Pokemony. Wtedy nie wiedziałam, że jakoś szczególnie różni się to od reszty kreskówek. Później przestałam oglądać ten kanał i pewnego dnia przypomniałam sobie, że w sumie nie wiem, co było po egzaminie na chunina w Naruto. No to zaczęłam oglądać! Okazało się, że postacie mówią po japońsku, a ta "kreskówka" nazywa się anime. Wtedy bardziej się w to wkręciłam i zaczęłam wyszukiwać nowe serie.


2. Czy byłaś już na jakimś konwencie? Jeśli tak, to jak wspominasz swój pierwszy konwent?
Byłam już na dwóch konwentach. Asuconie XIII i Asuconie XIV i na obydwa pojechałam wraz z przyjaciółką. Na pierwszym obydwie byłyśmy jeszcze trochę zielone, ja byłam bardziej zorientowana, ale ten pierwszy konwent był taki trochę przytłaczający. Wszystkiego było dużo, a ja nie wiedziałam o co chodzi. Do tego na noc musiałam wrócić do domu. Dopiero rok później na Asuconie XIV zostałyśmy tam na noc i było już zabawniej. Rozmawiałyśmy z obcymi ludźmi, ja chodziłam z karteczką "Zimno mi, przytulcie", było kilka zabawnych i poplątanych akcji. Do tego spałyśmy na sali gimnastycznej i to już dodawało większego uroku temu konwentowi. A najbardziej boli, że prawdopodobnie nie będzie mnie na XV Asuconie... 

4. Ulubiony gatunek? Dlaczego?
Zakładam, że chodzi o anime. Jeżeli tak to powiem szczerze: nie mam. Co akurat się napatoczy, co mi się spodoba i przypadnie do gustu. To może być horror, romans, komedia, shounen... Zależy od humoru.

5. Jeśli byłabyś postacią z anime jak byś wyglądała i jaki byłby Twój charakter?
To może zacznę od końca... Określając swój charakter jednym słowem - tsundere. Już teraz się zachowuje momentami w podobny sposób, a więc zgaduję, że jako postać z anime ta cecha uwydatniłaby się jeszcze bardziej.  A jeżeli chodzi o wygląd... Nie wiem byłabym mała, tak jak teraz...?


6. Wolisz złych czy dobrych bohaterów?
A to zależy od tego jak bardzo dana postać jest zła. Przykładowo w całym świecie anime moją ulubioną postacią jest Laxus Dreyar, który nie należy do najmilszych osób, prawda? Ale z drugiej strony, wiele złych postaci najchętniej rozszarpałabym na strzępy! Czasami pozwalają sobie na zbyt wiele. Jeszcze patrząc na to pod innym kątem, to niektórzy dobrzy bohaterowie są po prostu zbyt nudni i świętobliwi.

7. Jakiej postaci najchętniej zrobiłabyś cosplay?
Taiga Aisaka albo ewentualnie Aidy Riko. 

8. O jakiej serii chciałabyś zapomnieć tylko po to żeby móc przeczytać/obejrzeć ją jeszcze raz?
Hmm, ciężkie pytanie, ale sądzę, że byłoby to Fairy Tail albo Deadman Wonderland. Tylko po to, żeby móc jeszcze raz przeżywać wszystkie związane z tym emocje. 

9. Jakich bohaterów najchętniej skróciłabyś o głowę?
Mogę wybrać trzy postacie, a więc w pierwszej kolejności poszłaby na ścięcie Minerva Orlando - po prostu nienawidzę tej postaci z Fairy Tail. To chyba najgorsza postać z jaką miałam styczność. Zaraz później zabiłabym Sasuke Uchichę, bo po prostu mnie gość niemiłosiernie wkurza! A trzecia osoba... Na razie nikt mi na tyle nie podpadł. 



10. Jaki masz stosunek do kpopu/jpopu/jrocka? 
Nie słucham kpopu, bardzo rzadko wpadnie mi w ucho coś z jpopu. A jeżeli chodzi o jrocka to tylko czasami słucham One OK Rock lub Scandal. Jeżeli wpadnie mi w ucho jakiś opening to też mogę go słuchać na okrągło. Ale jako tako wielką fanką nie jestem. 

11. Jakiej postaci najchętniej użyczyłabyś głosu jako seiyu?
Jeju! Nie mam pojęcia! To za trudne pytanie T^T Ale jeżeli chodziłoby o postacie, które jeszcze na razie znajdują się tylko na kartkach mang, to wybrałabym Teru Kurebayashi. 

Nie będę nikogo nominowała i zmuszała do odpowiadania na pytania. Jeżeli ktoś chce to może wziąć udział w zabawie i odpowiedzieć na moje pytania. Dlatego czujcie się wszyscy nominowani! 

1. Jaka jest twoja ulubiona seria anime? I dlaczego?
2. Czy zdarza ci się grać w gry RPG? Jeżeli tak, to w jakie?
3. Jakiego autora mang najbardziej chciałabyś/chciałbyś poznać?
4. Gdybyś mógł/mogła wpłynąć na bieg wydarzeń w danym anime, to co byś zrobił/a?
5. Ulubiona postać w świecie anime, która jest przeciwnej płci do twojej to...?
6. Na wydanie jakiej mangi w Polsce najbardziej czekasz?
7. Jaką mangę chciałabyś/chciałbyś, aby zekranizowano?
8. Wchodzisz do świata anime! Jakie to uniwersum?
9. Ulubiony zwierzak ze świata anime?
10. Czy utrzymujesz kontakt z innym otaku poznanym przez internet?
11. Najbardziej wkurzająca postać w anime?

Plus serdecznie zapraszam do lajkowania tego fan page'a: Manga i anime to część życia

9 komentarzy:

  1. Fajny tag! Ja też swoją świadomą przygodę zaczynałam od Naruto, wcześniej oglądałam oczywiście nieświadomie jako dziecko. ^^ Seiyuu, seiyuu, seiyuu tak bardzo bym chciała kiedyś komuś podłożyć głos. *q* haha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie ^^
      Podłożenie komuś głosu to byłaby świetna zabawa *.* Nie wiem serio komu, ale chciałabym!

      Usuń
  2. Ja zaczęłam świadomie swoją przygodę z anime od Bleach <3
    Deadman Wonderland.... Zastanawiam się nad kupowaniem tej serii jak zacznie wychodzić. Reszta wydawanych tytułów mnie niezbyt interesuje, a coś bym chciała zbierać. Mam ochotę zobaczyć anime, ale słyszałam, że jest o wiele gorsze od mangi :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co, anime jest bardziej okrojone od mangi. Wycięto kilka postaci, a ostatnio kumpela wspominała, że działało to też po części na podstawie zachęcenia do czytania mangi. Mi się seria bardzo spodobała i na pewno będę to zawsze wszystkim polecać :)

      Usuń
  3. O, miło wiedzieć, że współczesne starsze nastolatki zaczynały od Shaman Kinga na Jetixie. Widziałam parę odcinków u koleżanki dawno temu, gdy jeszcze chodziłam do liceum. Pocieszne to było. Szczególnie polubiłam gościa z pompadourem na głowie, Google podpowiada, że nazywał się Ryunosuke Umemiya.
    Na moim pierwszym konwencie też nocowanie było w sali gimnastycznej! Ech, dziesięć lat temu było się młodym i z trudem przyjęłam na następnych konach, że taki nocleg to nie jest standard.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ryu, albo Rio w wersji polskiej :D No tak, on był powalającą postacią, to trzeba przyznać! Na pewno bardzo interesującą i żywiołową. No i jeździł na motorze ^^
      To było ciekawe doświadczenie i w sumie bardzo nie przeszkadza, bo i tak za dużo się nie śpi xD Idzie się spać nad ranem i wstaje skoro świt, więc dużo się nie wykorzystuje tego sleep rooma.

      Usuń
  4. Wielkie dzięki za Twoje odpowiedzi ^^ Ojejku, Król Szamanów *.* Oglądałam to tyle razy i nigdy mi się nie znudzi.
    Ja również zastanawiam się nad kupnem Deadman Wonderland, ale nie jestem przekonana. Warto? Z Twojej odpowiedzi wnioskuję, że tak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto, warto :) Możesz podejść do anime, które jednak bardziej okroiło akcję niż manga. Ale jeżeli chodzi o samą mangę to mamy tam: dobrą kreskę, dobrze wykreowane postacie, ciekawe, z lekko spaczoną psychiką, no i świetną akcję :D Ma elementy horroru i jestem skłonna sądzić, że da się tam znaleźć nawet elementy psychologiczne.

      Usuń
  5. Jellal i Erza *o* Bardzo fajnie pozmieniałaś tło - masz plusa ode mnie ;) Ale myślę, że może lepiej by było, gdybyś jeszcze powiększyła czcionkę strony. A co do odpowiedzi, to teraz dopiero zauważyłam, że nigdy się ciebie nie zapytałam jak i kiedy dokładnie wkręciłaś się w anime i mangę XD Dobrze być uświadomioną! Cieszę się że zostałam zlinkowana XD A do tego dodam, że ten mały tygrys idealnie wpasowuje się w twoją osobowość :D
    Odpowiem również na pytania, bo kocham to robić ^^:
    1. Ulubioną serią, która przychodzi mi teraz do głowy( mam ich duuuuużo) to jest Kaichou wa maid sama. Mogłabym oglądać to kilkadziesiąt razy a i tak mi się nie znudzi, pewnie to przez to że było to moim pierwszym świadomym anime :).
    2. Raczej nie... Ale próbuję się do nich przekonać.
    3. Yono Toboso od Kuroshitsuji oraz Kyousuke Motomi od Dengeki Daisy :3
    4. Hm... Trudne pytanko... Zatem na pewno, postarałabym się, aby większość sytuacji przebiegła po mojej myśli. Oraz sprawiła, że niektórzy bohaterowie nie zmarli w przyczynach nienaturalnych.
    5. Mogę wymienić kilka??? Zatem: Usui Takumi, Lelouch Lamperogue oraz Tasuku Kurosaki. O! I jeszcze Ichigo Kurosaki z jego hollowem <3
    6. W tej chwili Deadman wonderland i Fairy tail
    7. Dengeki Daisy *o*
    8. Coś w stylu Bleacha połączonego z Fairy Tail i XIX - wieczną Anglią z Kuroshitsuji. Za dużo wymagam...? XD
    9. Od zawsze fascynowały mnie dziewięcioogoniaste lisy oraz Taiga z Toradory ^^
    10. Nie wiem..............................
    11. Yuki z Mirrai nikki

    OdpowiedzUsuń